Tennisvereniging De Delftse Hout

Bestuur

Het bestuur van De Delftse Hout is verantwoordelijk voor opstellen, bewaken en uitvoeren van het verenigingsbeleidplan. Het bestuur legt verantwoording af aan haar leden tijdens de jaarlijkse Algemeen Ledenvergadering. Daarin presenteert het bestuur het financieel overzicht van het afgelopen jaar, de begroting voor het komende jaar en legt het bestuur belangrijke voorstellen voor die ter stemming worden gebracht.

Het dagelijks bestuur bestaat uit de voorzitter, penningmeester en secretaris. Naast het dagelijks bestuur, zijn er enkele bestuursleden die zich inzetten voor specifieke portefeuilles binnen onze vereniging, te weten Commissies, Technische Commissie en Jeugdzaken. Bestuursleden worden telkens voor een periode van 3 jaar gekozen.

Voor meer informatie over de bevoegdheden van het bestuur, benoeming hiervan of zittingstermijn verwijzen wij je door naar de Statuten en het Huishoudelijk Reglement.

Het bestuur bestaat uit:

  • Angelien van Boxtel (voorzitter)

  • Carla van der Starre (secretaris)

  • Taeke Wiersma (penningmeester)

  • Lisan Beentjes (coördinator technische zaken)

  • Jenny Yeh (Jeugdzaken)

  • Wil Schuit (algemeen bestuurslid)

  • Berber Renckens (algemeen bestuurslid)

Jenny, Carla, (Meindert), Angelien, Wil, Lisan

Klachtencommissie

In 2018 is de klachtencommissie van de tennisvereniging De Delftse Hout ingesteld door de ALV.  De samenstelling van de commissie is momenteel als volgt: Yvon van Houdt, Hans Jansen en Han de Lange (vz).

Waarschijnlijk zijn we de commissie geweest die het minste werk heeft gehad in de afgelopen jaren. Dat vinden we best fijn, het betekent immers dat de meeste zaken naar wens lopen bij de vereniging. Toch willen we willen graag op een rij zetten waarom een klachtencommissie bestaat. En ook vandaag de dag waar de kranten vol staan over me-too en grensoverschrijdend gedrag nog nodig is.

Wat doet een klachtencommissie?

Een tennisvereniging draait op vrijwilligers. Al het werk doen mensen onbetaald. Omdat ze houden van tennis, van de club en van de gezelligheid van de vereniging. Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Zeker bij zo’n grote club als die van ons. Juist dan is het goed dat er een plek is waar je naar toe kunt als je vindt dat je niet goed bent behandeld, dat het beleid van de vereniging niet  goed wordt toegepast etc. Probeer er eerst onderling uit te komen,. Lukt dat niet of is de oplossing niet bevredigend dan kun je bij de klachtencommissie terecht. Een geschil of ontevredenheid komt door een klachtencommissie aan de oppervlakte. Dat maakt de vereniging sterker. Een klachtencommissie bestaat uit eigen leden. Die kennen de club van binnen uit.

Wat doet een klachtencommissie niet?

We maken geen beleid. De ALV en het bestuur bepalen het beleid. De klachtencommissie kan wel in actie komen als het beleid niet (uniform) wordt toegepast. Als je het niet eens bent met beleid hoort dat bij de ALV thuis

Is de klachtencommissie ook vertrouwenspersoon?

Nee. Daarvoor kun je terecht bij de tennisbond, de KNLTB. Die heeft onafhankelijke en geschoolde vertrouwenspersonen waar je terecht kunt. Zie de website van de KNLTB.

Waar kan ik meer informatie vinden?

Het reglement en een stroomschema kan je downloaden. Het emailadres van de klachtencommissie is klachtencommissie@dedelftsehout.nl.